fbpx

Blog updates

Latest news & updates
Blog

Po co firmie reklama outdoorowa?

10 February 2017

Po co firmie reklama outdoorowa?

Czy reklama outdoorowa ma sens w dobie Internetu?

Pomimo iż w dzisiejszych czasach marketing skierowany jest głównie na działania w sieci, nie należy zapominać o tradycyjnej formie reklamy, takiej jak reklamy outdoorowe. Warto pomyśleć o odświeżeniu swojego wizerunku w tradycyjnej przestrzeni, ponieważ właśnie teraz wiele osób będzie spędzało swój wolny czas na świeżym powietrzu. W marketingu zawsze trzeba pamiętać aby wszelkie działania promujące daną markę były spójne, tak więc zarówno te działania w przestrzeni wirtualnej jak i w tradycyjnej powinny mieć taki sam cel, przemyślaną strategię i wykonanie na najwyższym poziomie. Dziś piszemy o reklamie outdoorowej i na niej się skupimy.

► Dlaczego warto zainwestować w baner, ekran LED, oklejenie firmowego samochodu bądź inną formę reklamy zewnętrznej? A dlaczego Panie kupują nowe ciuchy na wiosnę? A dlaczego Panowie inwestują w wiosenne zakupy? Bo to w czym chodzili zimą, nie nadaje się już do tego aby włożyć to na wiosnę. Innym powodem wiosennych zakupów może być chęć odświeżenia swojego wizerunku i prezencji. Tak samą jest z Twoją firmą – dobrze ją na nowo „ubrać” w ciekawą i trafną reklamę outdoorową.

W tego typu reklamie główną formą przekazu będzie obraz. Na reklamach zewnętrznych nie warto zamieszczać stosu informacji o Twoich produktach, czy usługach. Dlaczego? Zastanówmy się jak funkcjonuje reklama zewnętrzna… Otóż stykają się z nią osoby, które właśnie przechodzą w danym miejscu. W dzisiejszych czasach większość ludzi żyje w biegu, pędząc do pracy lub w inne miejsce – nie mamy wiele czasu na to aby zainteresować potencjalnego odbiorcę naszą reklamą. Ważny jest więc ciekawy i twórczy pomysł, który „przyciągnie” uwagę przechodniów. Każdy nawet najlepszy projekt, który zostanie źle zaprezentowany straci swój potencjał. Kolejnym istotnym elementem, który należy brać pod uwagę przy reklamie outdoorowej będzie strona wizualna takiej reklamy, tj. grafika, kolory, czcionki, układ itp.

Ważne jest też aby w takiej reklamie zawarty był jasny komunikat o reklamowanej marce. Nazwa firmy lub marki, która wybiera tę formę musi być właściwie zaprezentowana, po to aby odbiorcy utożsamili przekaz z jego nadawcą. Wówczas gdy reklama przypadnie do gustu odbiorcom, jest szansa, że pozytywne emocje i odbiór przeniesione zostaną na postrzeganie całej marki. Już sam fakt, że wiele ludzkich spojrzeń zetknie się z nazwą i logo Twojej firmy rokuje dobrze – wiele osób zaznajamia się wówczas z faktem istnienia Twojej firmy na rynku.

Wspomnieliśmy, że nie warto umieszczać dużej ilości informacji na reklamach zewnętrznych. Nie oznacza to jednak, że tego typu reklama nie powinna nieść ze sobą żadnej treści. Musi być jakiś konkretny komunikat (może jakieś chwytliwe zdanie, może kluczowe korzyści i cechy Twojej marki przedstawione w umiejętny sposób, może ciekawa ilustracja – pomysłów jest wiele). Nie jest więc obojętne co umieścimy na reklamie outdoorowej, dlatego warto poświęcić czas na obmyślenie koncepcji całego przekazu marketingowego. Przy planowaniu strategii warto też zastanowić się nad grupą docelową tj. do kogo w głównej mierze chcemy skierować dany komunikat (kogo przede wszystkim ma zainteresować). Wówczas nasze działania na etapie koncepcji i samego projektu, będą jasno ukierunkowane i sprecyzowane, co przyczyni się do osiągnięcia zamierzonych efektów.

[Na koniec odsyłamy do linku, gdzie można zobaczyć jedne z ciekawszych reklam outdoorowych.
Podsumujemy je krótko: Kreatywność przede wszystkim! 🙂

Jeśli chcesz odświeżyć swój wizerunek na wiosnę, pomyśl nie tylko o wiosennych zakupach urozmaicających Twoją garderobę, ale zainwestuj także w reklamę zewnętrzną dla Twojej firmy. Jeśli potrzebujesz wsparcia – zadzwoń. Zajmiemy się koncepcją i realizacją. Mamy wiele ciekawych, nietuzinkowych pomysłów.

Write a Comment