fbpx

Blog updates

Latest news & updates
Blog

Nowe zmiany na fanpage i jak je ogarnąć?

10 February 2017

Jakiś czas temu Facebook wprowadził nowe zmiany w obrębie układu i funkcjonalności profili firmowych. Portal miał zapewne na uwadze większą czytelność i przejrzystość fanpage. Czy ten zamysł sprawdził się? Oceńcie sami.

Wg naszej opinii, najmniej praktyczne stało się przesunięcie zdjęcia profilowego o 35 px w górę, które w ten sposób jeszcze bardziej przysłoniło zdjęcie w tle. Cover photo do tej pory bywało bardzo atrakcyjną powierzchnią reklamową (szczególnie po złagodzeniu przepisów związanych ze stosowaniem „call to action”), aktualnie stanowi zamkniętą, integralną część z awatarem (co nie oznacza, że nie można tego w pomysłowy sposób wykorzystać 🙂 ).

To nie koniec zmian wprowadzonych w obszarze górnej części profilu firmowego. Jak zauważyliście, nazwa strony znajduje się aktualnie na zdjęciu w tle – tuż obok awatara, a przyciski takie jak np. „Udostępnij”, „Obserwuj”, „Wiadomość” i „Lubię to” ulokowane są w bliskim ich sąsiedztwie. Wcześniej znajdowały się one tuż pod grafiką zdjęcia w tle, co sprzyjało wprowadzaniu dodatkowych komunikatów lub atrakcyjnej grafiki. Teraz ma to znaczący wpływ na dotychczasowy układ graficzny znajdujący się na naszym cover photo. Jeśli np. na naszym starym zdjęciu pojawiał się jakiś istotny komunikat w dolnej jego części, na nowym jest on przysłonięty przez przyciski, o których mowa powyżej.

Podsumowując: modyfikacje wprowadzone przez portal Facebook w obszarze reprezentacyjnego zdjęcia w tle i zdjęcia firmowego są na tyle duże, że warto edytować stare grafiki i dopasować je do bieżących wymagań.

Czy zmieniła się rozdzielczość grafik?
zdjęcie profilowe nie wymaga edycji, jeśli wcześniej wrzuciliście je w formacie 180 px x 180 px
cover photo czyli zdjęcie w tle wymaga zmian, ponieważ dotychczasowa rozdzielczość (tj. 851 px x 315 px) została zastąpiona nową: 1702 px x 630 px. Pozostawiając stare zdjęcie w tle, musimy liczyć się z tym, że może ono zostać rozciągnięte i wyglądać nieprofesjonalnie.
grafiki w postach również zmieniły docelowy rozmiar. Sugerowane są wymiary zbliżone do prostokąta, a nie jak dotąd do kwadrata (403 px x 403 px). Aktualny rozmiar grafiki, który powinien całkiem nieźle sprawdzać się na Time Line to 504 px x 403 px.

Co jeszcze?

Zmianom uległy również nasze Aktualności (newsfeed), bowiem wszystkie posty, które publikujemy pojawiać się będą w pojedynczej, prawej kolumnie. Poprawi to spójność publikowanych postów, a także wpłynie na przejrzystość i czytelność naszej tablicy. Modyfikacja ta może być podyktowana coraz większą popularnością urządzeń mobilnych, które w ostatnim czasie dyktują trendy w wyglądzie interfejsu stron www, w tym także portali społecznościowych.

Czy nowy wygląd strony na Facebooku trafił w Wasze gusta, czy uważacie, że jest wyjątkowo nieudany? Czego Waszym zdaniem brakuje na profilach firmowych? Zachęcamy do dyskusji na naszym fanpage.

Write a Comment