fbpx

Blog updates

Latest news & updates
Blog

Teksty na stronie internetowej to nużąca konieczność, marnowanie czasu czy szansa na pozyskanie nowych klientów?

10 February 2017

Teksty na stronie internetowej – nużąca konieczność, marnowanie czasu czy szansa na pozyskanie nowych klientów?

Czy oprócz oprawy graficznej warto zadbać o atrakcyjne teksty, publikowane na firmowej stronie www? Odpowiedź nasuwa się sama – tak, warto! Pytanie jednak, czy jest to przysłowiowa „gra warta świeczki”?

Wiele firm ogranicza się jedynie do tworzenia komercyjnych stron www zawierających podstawowe informacje o profilu działalności firmy, oferowanych produktach lub usługach czy danych kontaktowych. Wartości dodane, w postaci blogu, działu z aktualnościami czy podstrony z merytorycznymi artykułami można znaleźć na niewielkiej liczbie witryn internetowych. Przyczyn jest oczywiście wiele, jak choćby ograniczenia budżetu na działania PR czy brak pomysłu na publikowanie spójnych treści. Zapewne podstawowym pytaniem stawianym sobie przez dysponentów stron jest to, czy czas poświęcony na wygenerowanie merytorycznych tekstów przyniesie jakieś wymierne skutki dla firmy?

Systematyczne powiększanie oferty treściowej na naszej stronie należy na pewno do działań długofalowych i nie możemy spodziewać się po kilku dniach od opublikowania pierwszych tekstów nagłego wzrostu klientów zainteresowanych naszymi usługami i produktami. Należy jednak pamiętać, że w perspektywie możemy zyskać wiele – lojalnych klientów wracających na stronę, znacznie lepsze pozycjonowanie witryny w wynikach wyszukiwania Google, linki do naszych artykułów zamieszczane na innych stronach i wiele innych.

Na początku warto zastanowić się nad formą publikacji tekstów (blog czy podstrona z aktualnościami) oraz ich obszernością. Należy tutaj zadbać o mityczny „złoty środek”. Nie powinny to być zbyt długie teksty, gdyż te zniechęcają większość czytelników do pełnej lektury, nie zaleca się też publikowania bardzo krótkich, kilku zdaniowych wpisów (miejsce dla nich powinno się znaleźć np. na firmowym profilu na Facebooku). Dobrym rozwiązaniem jest zilustrowanie każdego tekstu – ideałem byłby infografiki podsumowujące w syntetyczny sposób daną treść. Stworzenie jednak tego typu obrazów jest niewątpliwie czasochłonne, dlatego też można je zastąpić choćby mniej wymagającymi zdjęciami lub piktogramami. Klient, który opuści stronę ze względu na niską lub – co trochę przewrotne – na zbyt wysoką jakość merytoryczną treści, często nie odwiedzi już jej ponownie.

Szczególnie należy zadbać o to, aby nie były to teksty kopiowane z innych internetowych źródeł (portali branżowych, Wikipedii itp.) – im więcej unikalnych treści na stronie, tym lepsze pozycjonowanie w Google. Wiele wyszukiwarek internetowych stosuje filtry wyszukujące „duplicate content”, czyli teksty, które pojawiają się na więcej niż jednej witrynie. Zwiększenie ilości kopii danego tekstu – zmniejsza jego wartość pod kątem pozycjonowania i równocześnie osłabia pozycję stron w wyszukiwarce, na których takie zduplikowane treści umieszczono. Zdarza się, że internetowe wyszukiwarki w ogóle nie indeksują stron z wtórnymi treściami. Tym samym nie pozwalamy naszym Klientom na to by być znalezionym… Chyba zatem warto poświęcić trochę czasu na wygenerowanie merytorycznych i atrakcyjnie zwizualizowanych treści na swoją firmową stronę internetową.

Przy tworzeniu tekstów, które mają się znaleźć na firmowej witrynie warto pamiętać, aby możliwie jak najczęściej wykorzystywać frazy i słowa kluczowe (a także ich synonimy) definiujące profil firmy. Takie działanie wpłynie na znacznie efektywniejsze pozycjonowanie strony www w wyszukiwarkach internetowych. Duża część (w przypadku niektórych branż – większość) potencjalnych klientów będzie trafiać na firmową stronę właśnie za pośrednictwem wyszukiwarek typu Google, po wpisaniu określonych słów.

Systematyczne uzupełnianie warstwy treściowej na firmowej stronie pozwoli zwiększyć grono odbiorców (a tym samym potencjalnych Klientów), którzy z zainteresowaniem będą powracać na stronę w poszukiwaniu nowych unikalnych treści. Częsta aktualizacja witryny ma jeszcze jeden wymierny efekt – pozwala na generowanie kolejnych wpisów (informujących o pojawieniu się nowego tekstu na stronie internetowej) na firmowym fanpage’u na Facebooku, a tym samym na docieranie do kolejnych Klientów za pośrednictwem innego internetowego kanału. Pamiętaj także, że stałe aktualizowanie tekstów może stać się wyróżnikiem Twojej strony internetowej – na tle konkurencji, strona internetowa z dodatkową tekstową zawartością, na pewno zwróci uwagę osób porównujących oferty firm z tej samej branży. Taka witryna znacznie zyskuje na profesjonalizmie w oczach klientów i daje im do zrozumienia, że są przez przedsiębiorcę traktowani poważnie.

Write a Comment